Porovnávač

Důvodů, proč se svěřit do rukou našeho srovnávače, je hned několik:

  • v našem srovnávači najdete nabídky od všech typů poskytovatelů půjček
  • nabídky u nás můžete rovnou třídit podle požadovaných parametrů
  • o každé z nabídek tu najdete všechny důležité informace
  • přímo z našeho srovnávače můžete podat rychlou žádost o půjčku 
  • přinášíme vám v magazínu důležité a aktuální informace ze světa půjček

Ano, jsme licencovaní Českou národní bankou coby samostatný online zprostředkovatel spotřebitelských úvěrů. Co to znamená? Jsme srovnávačem úvěrů, díky čemuž propojujeme vás spotřebitele s poskytovateli spotřebitelských půjček.

Vzhledem k tomu, že jsme licencovaní Českou národní bankou coby zprostředkovatelé úvěrů a pojištění, nikdy smlouvy o půjčkách neuzavíráme přímo my, tedy nejsme ani přímým poskytovatelem půjček a ani vám nebudeme posílat peníze z vámi zvoleného úvěru.

Jen vám umožníme si vybrat nejlepší půjčku a pak o ni prostřednictvím formuláře na našich stránkách přímo u poskytovatele požádat. Právě tomuto úkonu se říká zprostředkování půjčky. Také nikdy nepožadujeme po žadatelích o úvěr jakékoliv peníze.

Jak jsme již uvedli, nejsme přímým poskytovatelem úvěru, ale pouze jeho zprostředkovatelem. Tím, kdo poskytuje úvěr, je banka či nebankovní společnost s licencí ČNB coby poskytovatel spotřebitelského úvěru.

Právě banka nebo „nebankovka“ jsou tím, kdo poskytuje peníze v rámci té půjčky, na niž naším prostřednictvím uzavřete smlouvu. Proces uzavření smlouvy probíhá samozřejmě online, elektronickou cestou, nikam na pobočku nebo ani na poštu jezdit netřeba.

Půjčování přes online srovnávač je založeno na prověřeném systému, který se opírá o pečlivou kontrolu každého poskytovatele úvěrů ještě před tím, než je nabídka úvěru zahrnuta do online srovnání.

Všichni poskytovatelé, které do srovnávače zařadíme, musejí fungovat podle zákona o spotřebitelském úvěru a musejí mít platnou licenci České národní banky (ČNB) k vykonávání této činnosti. Rozhodně tedy máte v našem srovnávači o sto procent vyšší jistotu, že si půjčujete správně, než když byste se pustili do půjčky inzerované třeba na nástěnce v supermarketu. Tam totiž poskytovatele neprověří nikdo.

Nikoliv, úplně všechny poskytovatele spotřebitelských půjček tu nenajdete, ale naše srovnání zahrnuje většinovou část trhu půjček nebankovních a poměrně významnou část nabídky úvěrů od českých bank. Nechybějí dokonce ani zprostředkovatelé P2P půjček.

Služba srovnání půjček je tu pro vás zcela zdarma, nic neplatíte ani během samotného srovnávání a ani se žádný skrytý poplatek za naši službu neobjeví v úvěrové smlouvě. 

Samozřejmě že ani v našem srovnávači, nepracuje nikdo zadarmo – služba je však zpoplatněna poskytovatelům půjček, nikoliv žadatelům o ni. Poskytovatelé nám platí tzv. “affiliate provize” vždy, když kliknete na žádost a následně uzavřete smlouvu o vybraném úvěru (nebo pojištění). Cenu půjčky to ale nijak neovlivní. Princip je v podstatě podobný jako u srovnávačů zboží.

Zachovat stejnou cenu půjčky i přesto, že nám vyplatí affiliate provizi, mohou banky i nebankovní společnosti díky faktu, že vždy platí provize všem, kdo jakkoliv pomohou s uzavřením nové půjčky. Dokonce i když půjdete uzavřít půjčku do banky, tak pobočka, na které se smlouva sjedná, obdrží provizi od centrály banky za uzavřený obchod.

I v tomto případě pro vás máme dobrou zprávu: podání žádosti není závazné, a tak můžete formulářem na našich stránkách oslovit všechny favority, mezi nimiž se nyní nedokážete rozhodnout. Až se vám ozvou, začnete s nimi projednávat detaily úvěrových podmínek, což vám s rozhodováním pomůže.

Co se závaznosti týká, teprve váš podpis na smlouvě o půjčce je závazný, teprve podpisem se stanete dlužníkem. A také si pamatujte, že po dobu 14 dnů od podepsání smlouvy o půjčce online můžete celou částku vrátit a od smlouvy odstoupit, aniž byste platili sebemenší poplatek s úvěrem spojený. Dokonce nemusíte ani udávat důvod vrácení půjčky.

Nicméně byste měli mít na paměti i fakt, že každá žádost o úvěr se zapisuje do bankovního (BRKI) nebo nebankovního (NRKI) registru dlužníků, kde zůstane ještě rok poté - přestože si úvěr nakonec nevezmete. Pokud si ho vezmete, bude evidován ještě čtyři roky po doplacení.

Všeobecně o půjčce

Online půjčky jsou v podstatě běžnými spotřebitelskými úvěry, které se však neuzavírají na pobočce banky či nebankovní společnosti, ale online, přes internet. Díky SMS (elektronickým) kódům, které nahrazují podpis klienta, může uzavřít smlouvu o půjčce online v podstatě každý spotřebitel starší 18 let, a to bez větších technologických nároků.

Jestliže vám nyní vyvstala otázka, co je to půjčka, pak vězte, že vždy jde o výpůjčku peněz na předem stanovenou dobu a za předem stanovenou cenu. A co je to úvěr? Jen jiné pojmenování pro půjčku, ve finančním světě má stejný význam.

Online půjčky jsou určeny všem spotřebitelům, kteří se nechtějí zdražovat návštěvami poboček a nebankovních společností, ale chtějí si půjčku vyřídit snadno, rychle a z pohodlí domova, s využitím snadného srovnání mnoha nabídek na stránkách online srovnávače.

Online půjčka často mívá mírnější podmínky, a tak se hodí i pro ty žadatele, jejichž bonita není právě nejvyšší (někdy se používá také označení půjčka pro dlužníky) a kterým by finanční instituce úvěr odmítly. O online půjčky mohou úspěšně žádat studenti, důchodci, lidé na rodičovské dovolené nebo i nezaměstnaní bez stálého příjmu. Jen pozor na případné předlužení. Nikdy se do půjčky nepouštějte, když předem nevíte, zda budete schopni ji splácet. Ne každou nepříznivou finanční situaci se vyplatí řešit půjčkou!

Z mnoha důvodů je pro spotřebitele sjednání online výhodnější než sjednání přes banku. Proč?

  • dají se snadno porovnat na jednom místě, tedy i vybrat ten nejlepší pro vás
  • i následné podání žádosti je snadné a rychlé
  • peníze z online půjčky vám mohou na účtu přistát dokonce již během několika minut (na rychlost se specializují tzv. půjčky na účet ihned)
  • nemusíte obíhat pobočky bank nebo nebankovních společností, a pokud potřebujete peníze v hotovosti, stačí zajet na blízkou pumpu nebo třeba k terminálu Sazky
  • pokud by došlo k potížím se splácením, můžete online požádat o odklad splátek. Ale lze online oznámit i předčasné splacení, opět bez nutnosti navštěvovat pobočku.

Online půjčky vyřízené přes náš srovnávač jsou prosté jakýchkoliv bezpečnostních rizik. Také vaše osobní informace, které vyplníte do žádosti o půjčku, jsou v  bezpečí, využíváme totiž certifikáty pro zabezpečený přenos dat.

Po stránce finanční jsou online půjčky rizikové stejnou měrou jako půjčky uzavřené na pobočce. Nikdy do půjčky nechoďte bezhlavě, předem si důkladně promyslete, zda tyhle peníze opravdu potřebujete a jestli budete mít na splácení.

Záleží na tom, jaký typ úvěru si vezmete. Většina u nás porovnávaných půjček je tzv. bezúčelových, takže využití peněz není jakkoliv omezeno a nikomu nedokládáte, co jste jimi zaplatili a zda jste využili všechny peníze. 

Najdete ale i takové úvěry, kde se faktury dokládat musejí – typicky jde o půjčky na bydlení. Omezení účelu využití peněz mají i některé úvěry na auto a všechny konsolidace.

Co je úrok? Zjednodušeně jde o cenu peněz, které vám poskytovatel dá k dispozici. Každá půjčka s sebou však nese riziko, že nebude splácena. Čím bonitnější je klient, tím nižší riziko jeho půjčka představuje, a tím nižší úrokovou míru mu může poskytovatel nabídnout. Proto se může stát, že v nabídce je nižší úrok, než který pak najdete v návrhu smlouvy.

Rozhodně není nic špatně. Jedinou povinnou složkou ceny půjčky je RPSN. To musí být uvedeno vždy, dokonce i když je cena půjčky nulová (typické pro první půjčku zdarma).

Jestliže chybí u některé z nabídek úroky, jde o bezúročnou půjčku, u které může poskytovatel účtovat poplatky, takže není zdarma - což poznáte podle RPSN. Pokud u některé nabídky chybějí poplatky, jde o tzv. půjčku bez poplatku.

Ano, máte pravdu, úroky k posouzení celkové ceny úvěru nestačí, jsou totiž jen jednou ze dvou složek ceny. Celková cena se skládá z úroků a z poplatků. Dohromady tvoří takzvané RPSN neboli roční procentní sazbu nákladů (uváděnou v procentech). Ta jediná určuje celkovou cenu půjčky. Takže odpověď na otázku „co je důležitější: rpsn nebo úrok?“ samozřejmě zní, že RPSN.

Přeplatek u půjčky najdete v našem srovnávači v podobě reprezentativního příkladu u každé z nabídek. Zhruba si o něm uděláte představu pomocí RPSN. Poskytovatel mám při sjednávání půjčky musí v návrhu úvěrové smlouvy napsat i celkovou cenu splatnou spotřebitelem (dlužníkem), z níž si přeplatek dopočítáte.

Více: Na co si dát při výběru půjčky pozor

Zde naprosto žádný limit není, o další půjčku můžete žádat kdykoliv, tedy i v době, když právě nějakou splácíte. Zda vám bude poskytnuta či ne, je vždy na individuálním posouzení. Nikdy však nedělejte ukvapená rozhodnutí. Projděte si 10 zásad, díky kterým se vyhnete předlužení!

O půjčku přes internet můžete zažádat naprosto kdykoliv, což je jednou z velkých výhod online úvěrů. Někteří poskytovatelé se jí sice budou zabývat až v nejbližším pracovním dni, ale najdete i takové, kteří vám žádost za chviličku posoudí a peníze poskytnou během víkendu nebo státních svátků. Díky okamžitým platbám vám peníze dorazí během několika vteřin.

Žádost o půjčku

Ano, pro půjčku už nemusíte chodit na žádnou kamennou pobočku. Nejjednodušší způsob, jak sjednat půjčku online, je využít některý z webových srovnávačů úvěrů, díky kterému si snadno vyberete typ půjčky a srovnáte nejvýhodnější nabídky.

Kliknutím na tlačítko „mám zájem“ se dostanete do dalšího kroku, ve kterém vyplníte formulář s požadovanou výší úvěru, osobními a kontaktními údaji a kliknete na tlačítko „odeslat“. Za krátký okamžik budete kontaktováni s nabídkou úvěru.

V posledním kroku zadáte doplňující údaje o příjmech a zaměstnání, nahrajete kopie dokladů totožnosti a dokladu potvrzující váš příjem. Odeslaná žádost bude prověřena a v případě kladného vyhodnocení žádosti budou peníze zaslány na váš bankovní účet.

Základními podmínkami získání úvěru je ve většině případů plnoletost, české občanství, vlastnictví běžného účtu a pravidelný příjem. Podmínky pro získání půjčky u cizinců bývají zpravidla totožné, liší se požadovanými dokumenty.

K vyřízení půjčky potřebujete dva doklady totožnosti (někdy stačí jen občanský průkaz) a potvrzení o příjmu. Tím může být formulář od zaměstnavatele, výpisy z účtu nebo výplatní páska. Doklady stačí vyfotit mobilním telefonem. Dokumenty odešlete jako přílohu skrze portál banky či nebankovní společnosti.

Náhradní doklad vystavený provizorně při ztrátě občanského průkazu neslouží jako plnohodnotný průkaz totožnosti, proto při žádosti o půjčku použijte místo občanky řidičský průkaz, pas.

Poskytovatelé z pochopitelných důvodů vyžadují, aby bankovní účet, na který půjčku mají zaslat, byl veden na jméno žadatele. I tak si ale půjčku můžete vyřídit. A to buď v podobě vypůjčení hotovosti na ruku, nebo jako půjčku v rodině, tedy vyřídí ji manželka a peníze přijdou na její účet.

Doklady jednoduše vyfotíte fotoaparátem ve vašem mobilním telefonu, případně webkamerou na počítači, nebo je můžete naskenovat. Poté je už jenom nahrajete přímo k žádosti o úvěr prostřednictvím webového formuláře. Doklady nahráváte do zabezpečeného systému, takže jsou vaše údaje v bezpečí.

Možností, jak doložit příjem, je několik. Běžně se používá speciální formulář, který předáte svému zaměstnavateli k potvrzení výše vašeho příjmu. U nebankovních půjček bez doložení příjmu jsou akceptovány také výplatní pásky či výpisy z účtu, kam vám mzda pravidelně přichází.

Pokud si o úvěr žádá osoba samostatně výdělečně činná, slouží jako potvrzení o příjmu poslední podané daňové přiznání. V případě, že jsou vaším příjmem příspěvky od státu, dokládáte je zpravidla jednotlivými dokumenty, které prokazují to, na kolik peněz máte nárok, nebo opět výpisy z účtu.

Každý poskytovatel úvěru bude hodnotit vaši úvěruschopnost a bonitu. Toto hodnocení je procesem s obecnými pravidly, kdy se zkoumají na jedné straně příjmy, na druhé straně závazky žadatele (povinné platby – na bydlení, energie, výživné, starší dluhy apod.). 

Pokud se postup zjišťování bonity nějak odlišuje od obecného standardu, například vynecháním nahlížení do registru (typické pro kategorii půjčky bez registru) nebo tolerancí více aktivních úvěrů (půjčky pro dlužníky), vždy o tom poskytovatel informuje a my tuto informaci ve srovnání také uvádíme.

Pokud žádáte o úvěr v bance, může schválení úvěru trvat od několika minut až po několik dnů. U nebankovních půjček je schvalovací proces mnohem rychlejší a výsledek žádosti o úvěr se dozvíte často během několika okamžiků, téměř vždy ještě v den, kdy jste žádost podali. Existují také rychlé půjčky, u kterých se výsledek žádosti dozvíte během chviličky. Že byla žádost o úvěr schválena, sděluje poskytovatel většinou telefonicky, velmi často i prostřednictvím emailu. Od telefonu proto neodcházejte. 

Po schválení půjčky a podpisu smlouvy jsou peníze odesílány na váš účet. Jak rychle se peníze připíší na váš účet

, bude záležet na tom, jaký platební příkaz zvolí banka poskytovatele. Standardní převod může trvat maximálně jeden pracovní den.

V případě rychlých půjček můžete mít peníze zpravidla do několika minut od chvíle, kdy vám byla žádost o půjčku schválena. Poskytovatelé rychlých půjček vždy využívají tzv. okamžitých plateb. Zda vám bude taková platba připsána na účet ihned nebo až další pracovní den, záleží už jen na vaší bance. Pokud nemáte účet v bance a žádáte si o hotovostní půjčku, peníze můžete mít v případně kladného vyřízení v intervalu od několika minut do 24 hod.

V případě zamítnutí žádosti mohou nastat dvě situace: 

  1. poskytovatel se ozve s informací, že vaši žádost o úvěr odmítl, vysvětlí proč a nabídne náhradní řešení (nižší půjčku, poradí, jak svou úvěruschopnost zvýšit).
  2. poskytovatel se neozve vůbec, takže fakt, že byla žádost o půjčku zamítnuta, se dozvíte jen skrze jeho mlčení. Ale jakmile se poskytovatel neozývá, doporučujeme ověřit (telefonicky u poskytovatele), že kontaktní údaje jste vyplnili správně.

Poskytovatel úvěru posuzuje každou žádost o úvěr individuálně. Nejčastějším důvodem zamítnutí úvěru je nízká bonita žadatele. Může to být způsobeno nedostatečným příjmem, špatnou platební morálkou či např. negativním záznamem v úvěrovém registru. Důvodem k zamítnutí půjčky však může být také nízký věk žadatele, skutečnost, že žadatel nevlastní mobilní telefon či běžný účet, případně technické potíže při ověřování pomocí sms zprávy.

Pokud jste žádali o úvěr v bance a žádost byla zamítnuta, můžete se obrátit na nebankovního poskytovatele úvěru, u kterého není nutné splňovat tak přísná kritéria pro posuzování bonity jako v případě bankovních ústavů, nebo vyzkoušet přímo půjčku bez registru.

Stejně jako v případě ověřování plateb na internetu, považuje legislativa za rovnocenný podpis i ten, který proběhne prostřednictvím dálkové komunikace, např. zasláním unikátního kódu formou SMS nebo v aplikaci formou mobilního klíče. K získání smlouvy tak postačí email a k podpisu smlouvy mobilní telefon. Kód, který v SMS přijde, jen přepíšete do online formuláře, čímž je smlouva podepsaná.

K podpisu smlouvy již není nutné zasílat papírové dokumenty, vše probíhá online. Smlouva je k dispozici buď přímo na portálu poskytovatele půjčky v klientské sekci, případně je zasílána také na email. Pokud vám email nedorazil, zkontrolujte si pečlivě svou emailovou schránku, zdali nemohla být zpráva automaticky zařazena do složky SPAM, případně kontaktujte přímo poskytovatele půjčky, který s vámi požadavek individuálně vyřeší.

Odesláním kontaktního formuláře (jedná se o nezávaznou žádost) dojde k tomu, že vás bude zprostředkovatel kontaktovat za účelem nabídky finanční půjčky a získání dalších informací.

Odeslání formuláře tedy neslouží jako závazná žádost o uzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru. Pokud nebudete s nabídkou spokojeni, nebo vás zaujme jiná nabídka, můžete se rozhodnout zažádat o úvěr jinde.

Závazným se jakýkoliv krok v oblasti spotřebitelských půjček stává až po té, co žadatel odsouhlasí smlouvu o půjčce a v ní obsažené podmínky úvěru (splatnost, RPSN, celková částka splatná spotřebitelem). Z toho plyne, že zájem o půjčku, který vyjádříte odesláním formuláře z našich stránek, nelze nikdy považovat za závazný krok.

Ano, od smlouvy o úvěru je možní do 14 dní od podpisu smlouvy odstoupit. Odstoupení je nutno oznámit poskytovateli písemně a hlavně včas. Peníze pak musíte vrátit do 30 dní ode dne oznámení, že od půjčky odstupujete. 

Za dny, kdy jste měli peníze u sebe, budete platit pouze ve smlouvě stanovené úroky, samotné odstoupení není spojeno s žádnou sankcí a ani jiným poplatkem (tím se liší od tzv. předčasného splacení). 

Někteří poskytovatelé však mají předčasné splacení nastaveno na výhodnější podmínky, než jaké jsou zákonem diktovány pro odstoupení od smlouvy. Proto než se rozhodnete pro konkrétní krok, vždy si předem zjistěte, která varianta bude finančně výhodnější.

Elektronický výpis se dá nejčastěji pořídit v bankovnictví v kategorii „historie plateb“, „historie transakcí“ nebo „historie pohybů na účtu“. Jistě někde v této sekci najdete možnost exportovat historii do PDF, což je nejpřehlednější podoba elektronického výpisu.

Každá banka má své internetové bankovnictví nastaveno trochu jinak, pokud si tedy nevíte s online výpisy rady, zavolejte na zákaznickou linku, kde vám ochotně pomohou s vytvořením výpisu z účtu krok za krokem. Pokud dostáváte výpisy z účtu emailem, tak je ani nebudete muset nechat vygenerovat.

Splácení půjčky

Půjčku splácíte měsíčně převodem na účet, který máte uveden ve smlouvě. Můžete si na účtě nastavit inkasní či trvalý příkaz a splátka bude odcházet v případě dostatečného zůstatku na vašem běžném účtě každý měsíc automaticky bez nutnosti zadání dalšího příkazu.

Datum splatnosti, stejně jako další potřebné údaje ke splátkám (variabilní symbol, číslo účtu) jsou uvedeny ve smlouvě o úvěru.

V případě tzv. rychlých půjček se může stát, že nebudete platit pravidelné splátky, ale splatíte půjčku v předem stanovené lhůtě najednou.Vždy si proto ve smlouvě zkontrolujte, zdali máte nastavenu pravidelnou splátku, nebo jednorázovou splatnost celé půjčky.

Určitě. Pokud máte splátku každý měsíc ve stejné výši, je nejjednodušší cestou nastavení trvalého příkazu z účtu. Ve své bance si nastavíte trvalý příkaz na částku, která odpovídá měsíční splátce, nastavíte datum, ke kterému bude splátka každý měsíc odcházet, variabilní či specifický symbol a datum, do kdy bude trvalý příkaz na účtě povolen. Pokyn potvrdíte a každý měsíc ve stanovený den bude splátka odcházet z účtu sama.

Pokud splácíte splátku každý měsíc v jiné výši, je řešením nastavení inkasního příkazu. Tím povolujete příkazci (poskytovatel půjčky) čerpat peníze do stanoveného limitu z vašeho účtu ve prospěch jeho účtu.

 

Doplatit předčasně úvěr můžete kdykoli v průběhu splácení, dobré je si dopředu ověřit, že se předčasné splacení úvěru vyplatí. Stačí kontaktovat poskytovatele úvěru, který vám sdělí, jak velkou částku je nutné k předčasnému doplacení úvěru zaplatit. Splacením úvěru je smlouva o spotřebitelském úvěru automaticky ukončena.

Záleží na typu půjčky a na tom, jak máte nastavenou splatnost úvěru. Pokud splácíte kreditní kartu či revolvingový úvěr, máte stanovenu minimální splátku a můžete uhradit kdykoli částku vyšší, případně úvěr celý doplatit.

Pokud splácíte pravidelné splátky, zpravidla máte možnost zaplatit částku vyšší, než je stanovena splátka, a umořit si tak dluh dříve. V takovém případě je ovšem vhodné kontaktovat přímo svého poskytovatele půjček a na dalším postupu splácení se individuálně domluvit.

V tomto případě záleží na konkrétním poskytovateli a typu půjčky. V některých případech máte možnost kdykoli v průběhu splácení zažádat o navýšení úvěru, u jiných typů půjček až po určité době, kdy úvěr pravidelně splácíte. Někteří poskytovatelé tuto možnosti nenabízejí vůbec. Vždy proto kontaktujte svého poskytovatele úvěru, se kterým naleznete to nejvhodnější řešení vaší situace.

Problém se splácením a registry dlužníků

Pokud víte, že se dostanete do prodlení se splátkou, vždy neodkladně kontaktujte svého poskytovatele půjčky a domluvte se s ním na individuálním řešení vaší situace. U některých půjček můžete požádat za poplatek o odložení termínu splatnosti půjčky, případně se domluvit na odkladu splátek. Vždy však situaci řešte neodkladně se svým poskytovatelem úvěru.

V případě, že se opozdíte se splácením půjčky,bude vám poskytovatel úvěru účtovat smluvní úrok z prodlení. Výše smluvního úroku není pro prvních 90 dní prodlení nijak zákonem stanovena. Vedle úroku z prodlení budete za zpoždění se splátkami u úvěru platit s největší pravděpodobností také smluvní pokutu.

Pokud budete se splátkami meškat déle než 90 dní, přejde smluvní úrok na zákonný úrok z prodlení. Stejně tak horní hranice smluvní pokuty nesmí po 90 dnech nesplácení přesáhnout státem stanovenou hranici. 

Dále počítejte s tím, že banka odešle informaci o opoždění se splácením do registrů dlužníků, kde se pod vaším rodným číslem propíše tzv. negativní informace. Negativní záznam v registrech dlužníků může být důvodem k tomu, proč vám při další žádosti o úvěr bance nepůjčí

Nesplácení v řádném termínu pak v neposlední řadě ovlivní vaše úvěrové skóre, které vyjadřuje vaší bonitu - tedy schopnost úvěr splácet. Čím nižší úvěrové skóre, tím menší šance na získání další úvěru.

Ano. Termín splatnosti půjčky lze prodloužit, ve většině případů dokonce opakovaně. Vždy však musíte počítat s poplatkem za prodloužení splatnosti úvěru. Pro prodloužení splatnosti půjčky kontaktujte svého poskytovatele úvěru.

Je mnoho způsobů, jak zjistíte, jestli se nacházíte v registrech dlužníků. Evidence dluhů, dlužníků (fyzických osob) a průběhu splácení jsou rozděleny do čtyř registrů dlužníků a dvou rejstříků. Jde o tyto registry BRKI a NRKI (Bankovní registr klientských informací a Nebankovní registr klientských informací), REPI (Registr platebních informací ) a SOLUS (Sdružení na Ochranu Leasingu a Úvěrů Spotřebitelům). Nespláceným dluhům a jejich správě se v České republice věnují ještě dva rejstříky. CEE (Centrální evidence exekucí) a ISIR (Insolvenční rejstřík). 

Pozor na podvodný registr CERD. Nabízí potvrzení o bezdlužnosti za spoustu peněz a bez sebemenší platnosti.

Výpis z oficiálních registrů dlužníků získáte přímo u jejich provozovatele, na stránkách Kolikmam.cz (BRKI, NRKI, REPI), případně přes SOLUS na stránkách NejsemDlužník.cz. Více informací, o tom, jak zjistíte, jestli se nacházíte v registrech dlužníků zjistíte v našem článku zde.

Být zapsán v registru dlužníků nemusí vůbec znamenat žádný problém, někdy je to dokonce i výhoda! Do registru dlužníků se dostávají dvě skupiny informací: pozitivní a negativní. Takže záznam v registrech dlužníků budete mít v každém případě, kdy budete splácet nějakou půjčku nebo s každou službou poskytovanou na základě pravidelných plateb. Pokud vše splácíte v řádných termínech, jsou zápisy v registrech pozitivní. Teprve při potížích se splácením se do registrů propisují tzv. negativní zápisy.

Platební historie každého dlužníka se zanáší do registrů dlužníků, odkud si je mohou (v případě půjčky bez registru nemusí) poskytovatelé půjček vyžádat. Pojem „negativní platební historie“ samozřejmě znamená hříchy ve splácení, a to jak u předchozích úvěrů, tak třeba u faktur za energie nebo za telefon, žadatel s negativní historií bývá označován za problémového klienta. Pozitivní historie pak říká, že žadatel vždy splácí všechno včas.

Bezvamoney skóre

"Bezvamoney Skóre" je objektivní hodnocení úvěrových produktů naší redakcí. Náš vzorec pro stanovení skóre zohledňuje několik faktorů, které by spotřebitelé měli při výběru finančního produktu zvážit.

V našem hodnocení posuzujeme úvěrové produkty pouze od důvěryhodných poskytovatelů ověřených Českou národní bankou. O každém úvěrovém produktu shromažďujeme veškeré dostupné údaje a dokumenty, prověřujeme webové stránky společností a dostupnost jejich služeb. Tyto údaje aktualizujeme v průběhu celého roku.

Každého poskytovatele úvěru pak hodnotíme pomocí pečlivě sestaveného vícebodového systému zaměřeného na čtyři důležité kategorie. Na celkovém hodnocení úvěrového produktu (skóre od 0 do 5 hvězdiček) se podílejí tyto kategorie s následujícími váhami:

Cena (40 %):

V této části se hodnotí úrokové sazby, poplatky nebo sankce. Bonusové body udělujeme věřitelům, kteří nabízejí vyřízení půjčky bez poplatku nebo poskytují bonus za řádné splácení. Body odečítáme například za poplatek při změně výše splátky nebo změně data splácení.

Flexibilita a dostupnost (25 %):

U tohoto faktoru hodnotíme celkovou flexibilitu produktu - např. rychlost vyplacení, možnost snížení nebo odložení splátek, dostupnost o víkendu atd.

Transparentnost (20 %):

Zohledňujeme, jak snadno lze na internetových stránkách věřitele najít informace o úvěrovém produktu a příslušných dokumentech, jak přehledně jsou prezentovány podmínky, poplatky, sazby atd.

Zákaznická zkušenost (15 %):

Tento faktor zahrnuje např. možnosti kontaktu, jako je online chat a telefonická podpora, zda je k dispozici mobilní aplikace nebo klientská zóna. Důležitou součástí péče o zákazníky je také jejich vzdělávání, proto hodnotíme, zda věřitel poskytuje služby, jako je blog, sekce nejčastějších otázek nebo vzdělávací videa a podcasty.

Recenze

Shromažďování informací

Proces recenzování začíná shromažďováním informací. Naši autoři se (telefonicky nebo e-mailem) spojí s úvěrovým centrem poskytovatele a zjistí všechny nezbytné informace o půjčce, o procesu podání žádosti, podmínkách, poplatcích apod. Poté projdou samotnou žádostí o půjčku, aby zažili stejnou zkušenost jako naši uživatelé. Osobní zkušenosti našich recenzentů jsou dále ověřovány analýzou komentářů uživatelů na sociálních sítích, fórech a v diskuzích.

Aktualizace recenzí

Recenze půjček pravidelně a pečlivě revidujeme. Naše redakce a autoři recenzí během roku podle potřeby aktualizují údaje, jako jsou změny úrokových sazeb, vlastnosti, výhody a nevýhody a také hodnotící skóre. Udržujeme kontakt s poskytovateli, abychom zajistili aktuální informace.

Ověřování a chyby

Dodržujeme přísný proces ověřování faktů a snažíme se okamžitě napravit jakékoli chyby. Pokud jste našli chybu v textu, prosím, kontaktujte nás.

Srovnejte si půjčky

Zjistěte, které půjčky vám vyjdou nejvýhodněji. Zabere vám to jen chvilku.

Srovnat půjčky