Nízkonákladovou banku využívá čím dál více klientů - 1. díl

Publikováno: 29.03.2018
Nízkonákladovou banku využívá čím dál více klientů - 1. díl

Přestože to při vstupu první nízkonákladové banky na český bankovní trh tak nevypadalo, v současnosti se zdá, že nové banky se uchytily dobře, zaujaly nás svými službami a hlavně cenami. A jsou již velkými hráči na poli finančních služeb. Počet jejich klientů totiž trvale roste. V lednu 2018 už u nich měly účet téměř tři miliony klientů. A to je z celkového počtu 15 milionů klientů celého osobního bankovnictví (máme účty u více bank najednou) už opravdu viditelná porce.

Takzvaných nových bank tu teď máme sedm

A z nich je nejúspěšnější Fio banka, s celkem 800 tisíci klienty. Za Fio bankou je mírný propad, na druhém místě je totiž mBank se 650 tisíci klientů. Hned za mBankou je pak Air Bank, která v současné době poskytuje své služby pro 600 tisíc klientů.

Svou úspěšností překvapila Hello Bank, která vznikla z původní společnosti Cetelem. Hned za první rok fungování dokázala nalákat 400 tisíc klientů. Na 310 tisíc klientů poskočila za poslední dva roky Equa Bank. Pro 130 tisíc klientů tu v lednu byla Sber bank, nejmenší počet klientů má v současnosti Banka Creditas, u které má účet vedeno 40 tisíc klientů.

Sítem konkurence propadla jen Zuno banka, která ukončila svou činnost v červnu loňského roku. Do kupy mají nové a nízkonákladové banky tedy necelé tři miliony klientů. Přestože jde o banky internetové, mají i své kamenné pobočky. Zatím jsme my Češi totiž stále ještě dost konzervativní a velmi rádi na pobočky chodíme. Osobní přístup je pro nás totiž stále důležitý i v bankovnictví.

Air Bank si nechala udělat průzkum v bankovním chování Čechů

Průzkum dělala společnost STEM/MARK. A k jakým zjištěním došla? Zejména k těm, že poměrně velká část dotázaných mí více než jeden účet u více než jedné banky. Konkrétně jde o necelých 60 % dotázaných lidí, kteří uvedli více než jednu banku. A dokonce 30 % dotázaných v průzkumu uvedlo, že mají účet založen u tří nebo více bank.

HyperpůjčkaHIT
Výše úvěru do 250 000 Kč
malá Hyperpůjčka
Výše úvěru do 4 500 Kč
Čínska půjčkaTop
Výše úvěru do 190 000 Kč

Zbylých 30 % dotázaných tedy má účty u dvou bank. No a u jedné banky je v současnosti necelých 40 % lidí dotázaných společností STEM/MARK. Vůbec žádný účet nemají 3 % těch dospělých osob, které byly v průzkumu společností osloveny.

Věrnost jedné bance? Není důvod

Čeští klienti tedy již z většiny ztratili jakoukoliv potřebu být věrní jedné bance. Už pochopili, že nejde o nic jiného než byznys a komerční službu, i když svázanou mnoha pravidly. V bankovnictví totiž už najdeme jen minimum personalizace, i když například Komerční banka to vidí jinak.

Díky nástupu nízkonákladových internetových a hlavně bezpoplatkových bank jsme dostali ohromnou možnost si zdarma vyzkoušet služby jiných bank, než jsou ty tradiční, na které jsme byli dlouhá léta zvyklí. No, a když nová banka udělá dobrý dojem, nemáme nejmenší důvod u ní nezůstat.

Takže zrušíme draze placené účty u tradiční banky a hurá do levnějšího světa. A i mezi novými bankami dokážeme docela cestovat, což bylo potvrzeno 30 % lidí, kteří mají účty u tří a více bank. A jistě jsou to právě ony účty bezpoplatkové a jejich spořící varianty.

Komentáře