Česká spořitelna nám chce přiblížit Abecedu peněz

Čtení na 5 minut Publikováno: 18.04.2019
Česká spořitelna nám chce přiblížit Abecedu peněz

Česká spořitelna si také všimla, že finanční gramotnost Čechů je žalostně nízká. A míst toho, aby z nás nesmyslně ždímala peníze na bankovních programech, kterým nerozumíme, rozhodla se, že půjde cestou výchovy uvědomělých klientů, se kterými se jí pak bude i mnohem lépe spolupracovat. Spustila proto novou kampaň, kterou je vzdělávací program Abeceda peněz.

Kampaň má zajistit lepší image České spořitelny

Česká spořitelna sama v poslední době čelí ne zrovna dobré pověsti, a to zejména z důvodu dražších služeb poskytovaných klientům. Česká spořitelna prostě patří k nejdražším na trhu. A tak se rozhodla, že klientům a dalším lidem ukáže lidskou tvář, že jim dovolí nahlédnout pod pokličku světa financí, a tím jim dá šanci řešit své finanční záležitosti přehledněji.

Pak si lidé možná všimnou, že služby České spořitelny jsou sice dražší, ale v mnohém technicky nejpokročilejší. Prostě je potřeba zapracovat na image. A právě Abeceda peněz je projekt, který má image České spořitelny výrazně pomoci.

Finanční gramotnost v praxi

Školáci se dnes sice učí finanční gramotnosti ve škole, ale často je látka nebaví, nevidí v ní nic důležitého, školní podání je prostě nemoderní, nezáživné. I proto na to jde Česká spořitelna jinak, a to pomocí hravé Abecedy peněz.

Jak říká Monika Hovorková, šéfka Engagement tribu České spořitelny: „Jsme přesvědčeni o tom, že finanční gramotnost má být pevně zakotvena ve výuce už na základních školách. Záleží nám totiž na tom, aby se společnosti dařilo lépe, a to nejen dnes, ale také v budoucnu. Proto začínáme už u dětí. Hravou formou je učíme, jak zacházet s penězi. Že je náročné peníze vydělat a důležité následně přemýšlet, za co je proměnit. A o tom je Abeceda peněz, kterou nyní představujeme široké veřejnosti. Velká poptávka po Abecedě peněz, kterou od škol máme, nás velmi těší.“

HyperpůjčkaHIT
Výše úvěru do 250 000 Kč
malá Hyperpůjčka
Výše úvěru do 4 500 Kč
Čínska půjčkaTop
Výše úvěru do 190 000 Kč

Co je Abeceda peněz?

Česká spořitelna ve svém tiskovém prohlášení konstatovala, že Abeceda peněz je komplexní program finančního vzdělávání. V roce 2018 získal tento program akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.  Nejvíce nyní cílí na žáky čtvrtých tříd základních škol. Těm zážitkovou formou otevírá velký svět financí.

David Hubáček, který je v České spořitelně zodpovědný za finanční gramotnost, dodává: „Aktuálně je v projektu pro 4. třídy zapojeno více než 260 škol, ještě letos bychom jich měli rádi zhruba 400. Pro spolupráci se školami mluví i výsledky našeho posledního průzkumu – jak správně hospodařit, by se ve škole chtělo učit sedm z deseti dětí. Školu jako místo, které by mělo dětem pomáhat získávat finanční dovednosti, vnímá 60 % rodičů.

25 tisíc dětí

Tohle je číslo, které chce Česká spořitelna zapojit napříč celou Českou republikou, a to v poštu dětí, které budou projektem Abeceda peněz osloveny. Os září 2019 navíc bude Abeceda peněz spuštěna i pro druhé třídy. Ty jsou nyní v pilotním režimu.

Projekt má i svou webovou stránku, www.abecedapenez.cz. Zde můžete se svými dětmi najít mnoho informací, které možná překvapí i vás samotné. Udržovat se v povědomí finanční gramotnosti, to se vyplatí v každé životní situaci.

Dostupná tu bude série dokumentů o tom, co znamená dobře hospodařit, o tom, jak dětem vysvětlit svět peněz a půjček nebo i o tom jak zacházet s kapesným či s investicemi. Každý týden tu navíc budou přibývat tři nové články, videa nebo podcasty se spoustou zajímavých zjištění, tipů a rad. Vše potrvá minimáně do 25. srpna

Internet, televize, tisk, outdoor, emaily nebo eventy

Česká spořitelna nenechává nic náhodě, a tak bude její kampaň snad ve všech médiích, která běžně sledujeme. Zahrnovat bude Internet, televizi, tisk, outdoor, emaily nebo různé eventy čili akce mířené přímo na tuto kampaň, kde si děti budou moci zábavnou formou hry vyzkoušet vše, co jinde uvidí na plakátech nebo na webovkách.

Komentáře